Az óceáni szemét öltöztet
Strandpapucs gumiabroncsból, pehelydzseki PET-palackból, szövetkabát halászhálóból…. miután Gwyneth Paltrow Goop ruházati- és kiegészítőcsaládjához terveztek az óceánokból kihalászott szemétből készült mellényt, az Apple-nek pedig hátizsákot, az Európai Bizottság környezetvédelmi figyelemfelhívó kampányához , a Generation Awake-hez is csatlakozott a spanyol ECOALF nevű designer csapat – írja a greenpolis.blog.hu.
1 dzseki = 70 műanyagpalack
235 gramm halászháló = 1 méter ECOALF szövet
Az Egyesült Államokban és Japánban is népszerű tervezők nemzetközi partnereikkel együttműködve hasznosítanak újra régi halászhálókat, PET-palackokat, gumiabroncsokat, sőt kávézaccot, és divatos táskákat, ruhadarabokat, lábbeliket és kiegészítőket állít elő belőlük.
„Amiben más szemetet lát, abban az ECOALF nyersanyagot lát, amely kiváló minőségű, márkás divatcikkekké alakítható” – nyilatkozta Javier Goyeneche, akit Alfredo nevű fiának születése ösztönzött arra, hogy szemétből készítsen divatcikkeket (a márkanév is a kisfiú nevéből származik).
Két évig utazott a világ minden táján, hogy olyan újrahasznosított szöveteket szerezzen be, amelyek vetekednek az új anyagok minőségével, ezt követően alapította meg a céget 2010-ben, Madridban. Az ECOALF mostanra kedvező eladási adatokkal büszkélkedhet az Egyesült Államokban, Európában és Japánban, exkluzív számítógéptokokat és –hátizsákokat állít elő az Apple számára Európában és Ázsiában.
A mellény ára: 149 EUR
A póló ára: 39 EUR
A kabát ára: 185 EUR
A vállalat koreai, tajvani, spanyol és portugál partnereivel együttműködve törekszik az anyagtechnológia további fejlesztésére. „Az általunk kitalált szövetek és technológiák jó része valóban hihetetlen” – jelentette ki José Múgica, a vállalat vezérigazgatója.
A cég új strandpapucscsaládját Spanyolországban állítják elő újrahasznosított gumiabroncsokból: hőkezeléssel porrá alakítják az abroncsot alkotó gumit, fémet és rostokat, ez szolgál a papucs talpának alapanyagául.
Az ECOALF az óceánokban felhalmozódott szemetet gyűjtő ázsiai és spanyol szervezetekkel működik együtt, hogy nejlont készítsen régi halászhálókból. „A gyűjtés és a tisztítás összetett és nehéz eljárás, mert a hálók sok egyéb anyaggal összekeveredve érkeznek be. Megtisztításukat és felaprításukat követően feldolgozáson esnek át, így készül a fonal” – mesélte Múgica.
Az ECOALF a vevők visszajelzéseiből azonban tudja, hogy szellemiségével és terméke minőségével célt talált. Nagy sláger a 100%-ban újrahasznosított PET-szövetből készült pehelybélésű dzseki. „Tényleg nagyon szeretik az emberek, annyira könnyű az anyaga” – mondta Múgica. „Sok pehelybélésű dzsekit lát az ember, és a miénk ugyanolyan szép, mint bármelyik, amely nem újrahasznosítható anyagokból készült.”
„Megmutatjuk, hogy újrahasznosítással is lehet divatot teremteni” – folytatta. „A jó technológiát, az innovációt, a divatot és a fenntarthatóságot ötvözzük.”
A kabát ára: 189 EUR
Az ECOALF egyike annak a számos európai formatervező cégnek, amely lelkesen jelentkezett, hogy támogassa a Generation Awake kampányt. Mindegyikük az „Awakener” csapatba tartozik: munkájukkal és a felhasznált anyagokkal nap mint nap terjesztik azt az üzenetet, hogy fenntarthatóbb módon kell felhasználnunk az erőforrásokat.
A cikk eredetiben itt olvasható: http://greenpolis.blog.hu/