Problémás ügyfélszolgálatok
Szinte az összes vizsgált hulladékkezelő társaság ügyfélszolgálati működésében talált hiányosságokat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság. A távhőcégek szintén nem teljesítettek sokkal jobban.
41 hulladékgazdálkodási közszolgáltató társaság ügyfélszolgálatából 39 esetben tapasztalt valamilyen hiányosságot a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) témavizsgálata – közölte a testület. 24 távhőszolgáltató ügyfélszolgálatát is vizsgálták: ezek közül 15 bizonyult problémásnak.
A témavizsgálat célja a távhőszolgáltatás és a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás területén működtetett ügyfélszolgálatok megfelelőségének vizsgálata volt a fogyasztóvédelmi törvényben előírt rendelkezések szempontjából. Az ellenőrzés kiterjedt annak felderítésére, hogy a szolgáltatók betartják-e az ügyfélszolgálatok működtetésére, nyitvatartási idejére és a panaszkezelésre vonatkozó előírásokat.
A lefolytatott ellenőrzések tapasztalatai azt mutatják, hogy a fogyasztók tájékoztatásához fűződő jogának érvényesítése érdekében szükség van a hatósági jelenlétre – szögezi le a hatóság.
A vizsgálati jelentés elérhető erről a linkről.
Forrás: http://www.nfh.hu