Teljesültek a Henkel fenntarthatósági tervei
„2015 fontos év volt a Henkel számára: elértük a 2030-ig szóló fenntarthatósági stratégiánk első 5 évére kitűzött időközi célokat. Azonban nem állunk meg, már most a következő lépésen gondolkodunk. Annak érdekében, hogy továbbra is fenntarthatóan működjünk, új, ambiciózus célokat fogalmaztunk meg 2020-ig, és további cselekvési területeket határoztunk meg a teljes értéklánc mentén” – mondta Kathrin Menges, a humánerőforrás és az infrastrukturális szolgáltatások vezetője, a Henkel Fenntarthatósági Tanácsának elnöke.
Új ambiciózus tervek 2020-ra
Többet elérni kevesebből és megháromszorozni a hatékonyságot 2030-ig – ez a Henkel fenntarthatósági stratégiájának célja. A vállalat jelentős haladást ért el a stratégia megvalósításában, és túl is teljesítette a 2011 és 2015 közötti időszakra kitűzött célokat:
- az energiahatékonyság 18 százalékkal,
- a vízfelhasználás 23 százalékkal javult,
- a hulladék mennyisége 17 százalékkal
- a munkahelyi balesetek száma 33 százalékkal csökkent,
- míg a tonnánkénti eladást tekintve az árbevétel 11 százalékkal javult.
Összességében a Henkel 38 százalékkal javította hatékonyságát az előállított érték és a környezeti terhelés között.
Az új célok értelmében a Henkel azon dolgozik, hogy 2020-ig szén-dioxid-kibocsátást a termelőhelyeken, a vízfelhasználást és a hulladék mennyiségét tonnánként 30 százalékkal csökkentse a 2010-es értékhez képest. Továbbá célul tűzte ki a vállalat a munkabiztonság 40 százalékos javulását, és az árbevétel 22 százalékos emelkedését tonnánként. E célok elérése a hatékonyság 75 százalékos javulását eredményezi majd 2020-ra 2010-hez képest.
Közel 63 ezer gyereket oktatott a Henkel fenntarthatóságra
A Henkel célja, hogy kisebb környezeti lábnyommal több értéket teremtsen. A vállalat túlmutatva a beszállítókkal, vásárlókkal való párbeszéden arra ösztönöz, hogy mindenki járuljon hozzá a fenntarthatósághoz. A Fenntarthatósági Nagykövet program középpontjában a henkeles dolgozók állnak. A vállalat iskolai kezdeményezése során a munkatársak egy fenntarthatósági képzés elvégzése után válnak nagykövetekké és általános iskolás diákoknak tartanak játékos órákat a környezettudatos életről. 2012 óta mintegy 6200 munkatárs vált fenntarthatósági nagykövetté világszerte, és a program közel 63 ezer kisiskolást ért el 43 országban.
Fenntarthatósági Nagykövetek – Magyar elismerések
A magyar leányvállalat önkéntes munkatársai eddig több mint 70 rendhagyó tanóra keretében közel 1900 gyermek figyelmét hívták fel a zöld gondolkodás fontosságára. A programot 2014-ben az Önkéntes Központ Alapítvány „Az év vállalati önkéntes programjának” választotta, míg 2015-ben Junior kategóriában Magyar Üzleti Felelősség Díjjal jutalmazta a CSR Hungary.
„A kezdeményezés különlegessége, hogy a fenntarthatóság komplex témakörét a gyerekek nyelvén dolgozza fel, az önkéntesek a kisiskolásoknak érthető és érdekes órákat tartanak. A diákok számos olyan trükköt tanulhatnak, amelyekkel ők maguk is hozzájárulhatnak a környezet védelméhez, spórolhatnak a vízzel és az árammal. A program eredményei azt mutatják, hogy az iskolákban igény van egy átfogó, gyerekek számára is érthető környezetvédelmi oktatásra” – mondta dr. Fábián Ágnes, a Henkel ügyvezető igazgatója, és önkéntes fenntarthatósági nagykövete.
A Henkel fenntarthatóság területén elért eredményeit 2015-ben is elismerték, számos fenntarthatósági ranglistán, indexben vezető pozíciót töltött be a vállalat. A Henkel ismét szerepelt a világ 100 legfenntarthatóbb vállalatát listázó indexben (Global 100 index), az EcoVadis arany szintű elismeréssel díjazta, illetve a RobecoSAM Silver Class díjat is kiérdemelte.