Médiaunió-kampány: Nem nehéz vigyázni a Földre
„Nem nehéz…”, ez a Médiaunió idei, környezetvédelmi témájú kampányának fősora. A zöld civil szervezetekkel együttműködésben kialakított kampány célja, hogy felhívja a figyelmet a tudatos fogyasztásra. Azaz a szakértők javaslatai alapján elsősorban arra, hogy ha nem vásárolunk feleslegesen sokat és okosan hasznosítjuk újra a hulladékot, azzal máris sokat tettünk azért, hogy a környezetünket óvjuk.
Bár sokat hallunk a környezetvédelemről, az, hogy mit is tegyünk, a hétköznapokban nem kap elég figyelmet a médiában és talán sokak számára távolinak, nehéznek, megfoghatatlannak tűnik. A Médiaunió nyolcadik kampányában Novák Péter kezdeményezésére a környezetvédelem kap szerepet, a cél, hogy a lakossághoz közelebb hozzák a témát, kézzelfoghatóvá tegyék a zöld életmódot.
„A környezet védelme egyáltalán nem ördöngösség, nem bonyolult feladat, amely meghaladná bárki erejét. Olyan pofonegyszerű döntéseket kell csak meghozni, hogy »nem veszem meg a nyolcadik pöttyös ruhát, nem pazarlom az áramot, viszek táskát a bevásárláshoz és szelektíven gyűjtöm a hulladékot«. Például a PET-palackok lebomlási ideje a természetben többezer év. Magyarországon évente nagyjából másfél milliárd PET-palack kerül forgalomba. Ha ezeknek egy része a természetbe kerül, az még akkor is ott lesz, amikor az ükunokáink ükunokái fognak élni. Tehát éppen most tesszük tönkre a jövő embereinek életét. Ez pedig a részünkről szimplán pofátlanság” – mondta Novák Péter, az idei kampány nagykövete.
A korábbi kampányokhoz hasonlóan idén is szakértők, környezetvédő civil szervezetek állították össze a szakmai tartalmat, amelyet társadalmi célú reklámként mintegy 200 médium jelentet meg ingyenesen. Ez nagyjából félmilliárd forintnyi ingyenes felületet jelent, amely mellett 2016-ban a téma több rendezvényen is megjelenik és hangsúlyos pr-támogatást is kap. A szakmai tartalmat a nyár elején induló www.nemnehez.hu honlapon találják meg az érdeklődők, a kampányban jelentős szerep jut majd a közösségi média felületeknek is.
Miután a Sziget Kft. is tagja a Médiauniónak, a tervek szerint a fesztiválokon is hangsúlyosan megjelennek a zöld üzenetek. „Ha szemléletváltozást akarunk elérni, akkor a legfontosabb célcsoport a fiatalok és a fiatal felnőttek – mondta Gerendai Károlyi, a Sziget Kft. vezetője és a Médiaunió elnökségi tagja –, így evidens, hogy a rendezvényeken is beszélünk a tudatos fogyasztásról. A témával összefüggésben a Sziget idei jelszava »Sziget is recycling«; azaz mi is az újrahasznosításra és az erre való nevelésre helyezzük a hangsúlyt. A rendezvény és a Médiunió kampánya reményeink szerint erősíti egymást, így sokakhoz elér az üzenet, hogy egyáltalán nem nehéz figyelni a környezetre.”
„Az embereknek meg kell érteniük, hogy az esztelen fogyasztás és szemetelés ahhoz vezet, hogy eltűnik az emberi faj – mondta Geszti Péter, a Médiaunió kuratóriumi tagja. – A Föld létezik néhány milliárd éve és még fog is. De az emberek nem lesznek rajta, ha tönkreteszik a környezetüket és nem lesz tiszta víz és levegő. Nekem ezért nem nagy áldozat ötven pluszlépést tenni a szelektív kukáig vagy gondolkodni, ha vásárolni megyek.”
A „Nem nehéz…” kampány célja, hogy megértesse az emberekkel egyéni felelősségüket, és hogy döntéseikben szemponttá váljon a környezetvédelem. Segítséget, tippeket kíván adni ahhoz, hogy óvni tudjuk a Földet, hogy tudatosabban vásároljunk és kevesebbet szemeteljünk.
További információ:
A „Nem nehéz…” kampány kreatív munkálatainak kidolgozását a Café Communications ügynökség vállalta (a reklámfilmek rendezője Salamon András, az operatőr Szabó Gábor), közreműködött a Post Edison és a Sparks, médiatervező partner az AdSol Média. A pr-feladatokat az Emerald PR intézi. Minden ügynökség pro bono dolgozik a Médiauniónak. A kampány támogatója a Siemens.
A Médiaunió Alapítvány 2008-ban azért jött létre, hogy évről évre nyilvánosságot biztosítson valamely fontos társadalmi ügynek. A Médiaunió legfőbb célja olyan közérdekű, társadalmi célú reklámkampányok szervezése és elhelyezése a médiában, illetve reklámhordozó-eszközökön, melyek érzékelhető és mérhető változást érnek el a magyar társadalomban. A kampányok elsősorban a közgondolkodás megváltoztatását célozzák. Az alapítványban részt vállaló médiumok önkéntes alapon felületet biztosítanak a kiválasztott téma kommunikációjának. A Médiaunió szervezete a kiválasztott társadalmi fontossággal bíró témát szakemberek és civil szervezetek bevonásával dolgozza fel és koordinálja a pr- és reklámügynökségek pro bono végzett munkáját. A Médiaunió Alapítvány éves kampányai sem gazdasági, sem politikai érdekeket nem szolgálnak.
A Médiaunió egy naptári évben egy kiválasztott témára fókuszál. Az adott év üzenetét a témapályázatra beérkező ötletekből a Médiauniót alapító tagok által felkért kuratórium választja ki. Az öttagú kuratórium elnöke dr. Schmidt Mária, tagjai Novák Péter, Rudolf Péter, Csányi Sándor és Somody Imre.
Médiaunió Alapítvány