Fennakadás nélkül működik a hulladékgazdálkodási díj számlázása Miskolcon
A MiReHuKöz Nonprofit Kft. mindent megtett annak érdekében, hogy elsőként megállapodjon a Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt.-vel (NHKV Zrt.) a bérszámlázás feltételeiben, hogy a szolgáltatási területéhez tartozó 37 településen lakó ügyfelei a megszokott időben megkaphassák a hulladékszállítási számlákat.
Az elmúlt időszakban számos híradás foglalkozott azzal, hogy országszerte problémát okoz a hulladékgazdálkodási díj kiszámlázása a közszolgáltatást igénybe vevők számára.
A MiReHuKöz Nonprofit Kft. szerződött partnerei részére a számlák kibocsátása már hetekkel ezelőtt megtörtént, a miskolci közszolgáltató az NHKV Zrt. megbízásából juttatta el az aktuális számlákat, mivel a jogszabályi előírások változása miatt ez év április elsejétől kizárólag a fenti szervezet jogosult számla kibocsátásra.
A számlázás megkezdése előtt a közszolgáltató legnagyobb partnerei a társasházak, lakószövetkezetek részére társasházi fórumot szervezett, hogy a képviselőket előre tájékoztassa a várható változásokról és az esetleges teendőkről a zökkenőmentes átállás miatt.
A közszolgáltatási számlák június végén készültek el és kerültek a lakosság, a társasházak, a költségvetési szervek és a vállalkozások felé kipostázásra. A kiküldött számlák április, május és június hónapra vonatkoztak, attól függően hogy a partner havonta, 2 havonta vagy negyedévente fizeti a közszolgáltatásért a díjat. A kiküldött számla hátoldalán részletes tájékoztatást kaptak a fogyasztók arról, hogy mi a teendőjük csekkes befizetés, csoportos beszedési megbízásos, illetve utalásos számla teljesítése esetén.
Az eddigi tapasztalatok alapján elmondható, hogy a számlázás átállása zökkenőmentesen történt, a partnerek többsége a korábban megszokott ütemben fizet, nem okozott fennakadást a befizetésekben a változás.
A MiReHuKöz Nonprofit Kft. felhívja a figyelmét azoknak, akik bankszámláról utalással egyenlítik ki a közszolgáltató által kiküldött számlát, hogy az utalásnál módosítani szükséges a kedvezményezett nevét és bankszámlaszámát az NHKV Zrt. adataira.
A következő számlák a korábbi évek gyakorlatának megfelelő ütemezésben fognak érkezni, így a közszolgáltatást igénybe vevők már semmilyen eltérést nem fognak észlelni.
Az ügyfélszolgálati feladatokat továbbra is a MiReHuKöz Nonprofit Kft. látja el az eddigi gyakorlatnak megfelelően. Ügyfélszolgálati irodáik a megszokott elérhetőségeken állnak az ügyfelek rendelkezésére. További információkért keressék fel a www.mirehukoz.hu honlapot.
A baj akkor kezdődik majd, ha Miskolc is a Holding ellen fordul, hiszen nagy részük innen került ki, a mi kutyánk kölkei.