35 %-kal csökkent az ürítések száma
Az év elején megváltozott hulladékgazdálkodási rendszer tapasztalatairól és a további változásokról beszélgetett a Rádió 7 a csütörtöki Napraforgóban dr. Kovács Pállal, a Hódmezővásárhelyi Működtető és Szolgáltató NZRT. pénzügyi és szolgáltatási igazgatójával – számol be a promenad.hu.
2016 júniusában az önkormányzat egy egységes szolgáltatói-üzemeltetői céget hozott létre, Hódmezővásárhelyi Működtető és Szolgáltató NZRT. elnevezéssel. Ide tartoznak a város ellátási feladatok, a korábbi Hód-Menza névvel fémjelzett céget is beolvasztották, vagyis a helyi étkeztetési feladatok is ide tartoznak, valamint a hulladékkezelés, valamint a Nyugdíjas Lakópark üzemeltetése is.
Dr. Kovács Pál beszámolt az eddigi tapasztalatokról, amelyek közül az egyik legfontosabb, hogy a teljesen átalakult szolgáltatásnak köszönhetően már most 35 százalékos csökkenés tapasztalható az ürítések számát tekintve. Vagyis átlagosan 35 százalékkal csökkent a fogyasztók által fizetendő hulladékszállítás díj is. Egy átlagos polgár 1200, illetve 2100 forintot fizet negyedévre azért, hogy elszállítsák a szemetét. Mindez annak a reformnak köszönhető, hogy a fizetést az ürítések számától tették függővé. Pontosabban a vegyes hulladékgyűjtő edényzetek ürítése után kell csak fizetnie a hódmezővásárhelyieknek: egy hónapban minimum két ürítést számolnak el, így akár 50 százalékkal is csökkenhet a szállítási díj.
A következő számlát október közepe táján kapják meg a lakosok, amelyet nem a helyi szolgáltató, hanem az NHKV NZRT. küld.
A rendszer azonban további finomításra szorul. A jövőben a szelektív hulladékgyűjtő szigetek problémáját kívánják orvosolni: máshová fognak kerülni, illetve nagyobb hatékonysággal kívánják ellenőrizni, hogy tényleg a megfelelő hulladékokat helyezik el a lakosok ezekbe a konténerekbe.
Illetve a lomtalanítást is forradalmasítják. Ezentúl nem a lakosnak kell a szolgáltatóhoz alkalmazkodnia, hanem a szolgáltatónak a lakoshoz. Vagyis az egyénnek, ha felesleges lomja akad, akad, akkor nem kell megvárnia a következő lomtalanítási időszakot, hanem bejelenti az ügyfélszolgálaton (06 80/931-004), és a szolgáltatóval történt egyeztetés alapján elszállítják a lomot. Ez az eljárás nyár óta működik.
A cikk szerzője: Égető Réka
A cikk megjelenése a promenad.hu weboldal hozzájárulásával történt.
Pingback:Nem lesz szükség chipes kukára? | Don't waste it! - Hírek a hulladék világából