2016. április 1. napjától átalakult a hulladékgazdálkodás rendszere a hulladékról szóló törvény alapján. Eddig Szegeden az önkormányzat látta el a hulladékszállítási közszolgáltatást a Szegedi Környezetgazdálkodási NKft-n keresztül és a bevételek is a szolgáltatót illették. A most kiküldött számlák azonban már egy állami cégtől érkeztek – írja a szeged.hu.
Április 1-től a közszolgáltatást továbbra is az helyi szolgáltató látja el, de a bevételeket az állam elvonja. Áprilistól a hulladékszállítási díj az állam bevétele, erre az új feladatra létrehozták a Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt-t. Az országos rendszer kialakításának nehézségei miatt a koordináló szerv mindezidáig nem küldött számlát az április óta elvégzett szolgáltatásról.
2016. december 31-ig bérszámlázási szerződés keretében a Szegedi Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft állítja ki a lakosság részére a számlákat, melyet a lakosok a koordináló szerv felé fizetnek meg. A koordináló szerv szolgáltatási díjat fizet az elvégzett szolgáltatásért a hulladékszállító cégnek. Az elszámolás eddig nem történt meg, 2016. szeptember 30.-ig a likviditási hiányt előleg biztosításával hidalta át a Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt-t.
Szabó Sándor, Szeged országgyűlési képviselője többször felszólalt a Parlamentben az ügyben. Jelezte, hogy nagy problémát jelent ez a helyzet a lakosságnak is, akik április óta semmiféle számlát nem kaptak, majd később egyszerre zúdítanak a nyakukba egy nagy összegű fizetnivalót. A nemzeti hulladékgazdálkodási társaság elnök-vezérigazgatója azt ígérte ugyan, hogy augusztusban minden ügyfelük megkapja a második negyedéves hulladékszállításról szóló csekket, de ez meglehetősen kétséges, hiszen ehhez először egy új informatikai rendszert kellett létrehozni.
A lakosság az elmúlt időszak számláit 2016. november 14.-ével kezdődő héttől postázza a Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt. Az első számla az áprilisi díjat tartalmazza egy lakossági tájékoztatóval, 15 napos fizetési határidővel. A november 21-ével kezdődő héten került postázásra egy borítékban a május- június, 15 napos fizetési határidővel és július-augusztusi számla 30 napos fizetési határidővel kerül kiküldésre. Ezt követően december hónapban kerül kibocsátásra egy borítékban a szeptember- október, és november-december időszakra szóló számla. A számlák fizetési határideje 15-30 napos eltéréssel fog elkészülni.
A fizetési nehézségek és a későbbi fizetési felszólítások járulékos költségeinek elkerülése végett a lakosság felé előre jelzi a Szegedi Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft., hogy azok az ügyfelek, akik korábban csoportos beszedési megbízással fizették számláikat, korábbi megbízásuk nem érvényes NHKV Zrt. felé, így az első számla megérkezte után új megbízást tudnak számlavezető bankjuknál indítani. Az ehhez szükséges azonosító a számla mellé küldött tájékoztató levélben fog szerepelni.
Fontos, hogy a Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft-nél e-számla küldésre regisztrált ügyfelek ezen igényét NHKV Zrt. nem tudja figyelembe venni, így az érintett ügyfelek részére csekkes számla kerül kiállításra. A számlázással, díjfizetéssel kapcsolatos észrevételeket a Szegedi Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft elérhetőségein, valamint a koordináló szerv felé tudják jelezni az ügyfelek alábbi elérhetőségeken: Cím: 1011 Budapest, Iskola utca 13. Telefon: +36 (70) 399 05 07 E-mail: info@nhkv.hu
A cikk megjelenése a szeged.hu weboldal hozzájárulásával történt.