Megkezdi a DAREH a gyűjtést
A jelenlegi szerződések alapján hatvan településen már a DAREH önkormányzati társulás saját cége, a DAREH Bázis Nonprofit Zrt. felel közszolgáltatóként a hulladékszállításért az alvállalkozóin keresztül.
Az elmúlt hónapokban többször beszámoltunk a DAREH elindulása körüli vitákról. A vezetőség cseréje után az volt a kérdés, hogyan tudja megkezdeni a működést a rendszer.
A szükséges engedélyeket beszerezték, a válogatómű újraindítása folyamatban van, illetve zajlanak a tárgyalások és a szerződések megkötése az önkormányzati tulajdonú szolgáltatókkal. A megjelent nyilatkozatok alapján talán kijelenthető az, hogy elmúlt annak a veszélye, hogy vissza kelljen fizetni a mintegy harminc milliárd forintos uniós támogatást.
A tervek szerint már januárban elkezdheti működését Békéscsabán a pályázati forrásból megvalósított válogatómű, mely rendelkezik minden szükséges engedéllyel, azt követően pedig az első negyedév végére felállhat a teljes projektterületre vonatkozó üzemeltetési rendszer.
A gyűjtési, szállítási tevékenység bővülésénél a január 31-ei időpont lehet egy mérföldkő, mivel nagyon sok településen ekkor jár le a katasztrófavédelem általi kijelölés véghatárideje.