Az NHKV megkezdte a haszonanyagok országos értékesítési rendszerének bevezetését
Az Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt. (NHKV Zrt.) 2017. április l-től megkezdi a hulladékkezelők minősítését és regisztrációját a közszolgáltatás keretében gyűjtött, keletkezett, NHKV Zrt. tulajdonában lévő haszonanyagok országos értékesítési rendszerének bevezetéséhez.
Az országos haszonanyag értékesítési rendszer célja a hulladék lerakással történő ártalmatlanításának háttérbe szorítása, lerakótól történő eltérítése, a hulladékok elérhető legnagyobb anyagában hasznosítási arányának biztosítása a meglévő hazai infrastruktúra megfelelő és folyamatos kihasználása mellett. A rendszer anyagáramonként specifikált,egységes minőségi követelményeivel, egyszerű lebonyolítási megoldásaival, áttekinthető feltételrendszerével kívánja biztosítani a hasznosítók folyamatos anyagellátását a közszolgáltatóktól származó, a rendelkezésre álló technikai feltételeknek megfelelő legmagasabb előkészítettségű haszonanyaggal.
Az értékesítés időszakosan az NHKV Zrt. által felajánlott csomagokra vonatkozó licitalapú pályáztatási rendszerben valósul meg, a hasznosítás során a legnagyobb hazai hozzáadott értékre való törekvés mellett, a regionalitás elvének szem előtt tartásával.
A regisztráció megindításával párhuzamosan az NHKV Zrt. megkezdte a haszonanyag pályázati csomagok felmérését és összeállítását, melyet a közszolgáltatók adatszolgáltatása és a kezelők regisztrációjának függvényében folyamatosan kíván közzé tenni az egyes csomagokra vonatkozó feltételrendszerekkel együtt.
Részletek ide kattintva érhetők el.