fbpx

Az élelmiszer-pazarlás csökkentéséért indul az Élj maradéktalanul! kampány

„Élj maradéktalanul!” elnevezéssel társadalmi célú kampányt indított a Médiaunió Alapítvány Magyarországon az élelmiszerpazarlás csökkentése érdekében.

Az idén augusztustól 2021 februárjáig tartó kezdeményezés – amelyet az MTI-hez eljuttatott közleményben jelentett be a szervezet – során a Médiaunió egyek fő törekvése az élelmiszer-pazarlással kapcsolatos társadalmi szemléletformálásra, hosszútávon pedig a hazai élelmiszerpazarlás mérséklése.

Magyarországon az emberek évente fejenként mintegy 68 kilogramm élelmiszert dobnak a kukába, az élelmiszerhulladék több mint a fele a háztartásokból származik. Évente 88 millió tonna élelmiszer vész kárba az Európai Unióban, Magyarországon pedig családonként ez a mennyiség mintegy 270 kilogramm.

Hargitai Lilla, a Médiaunió ügyvezető igazgatója a közleményben kiemelte: a Médiaunió minden évben kiválaszt egy kiemelkedő társadalmi ügyet, amely kapcsán egy kommunikációs kampány segítségével irányítja rá az emberek figyelmét egy-egy fontos témára, az idén a Magyar Élelmiszerbank Egyesület pályázatát támogatják.

Az „Élj maradéktalanul!” kezdeményezésnek kettő fő pillére van: egy erős online, illetve egy TV, rádió, sajtó és közterületi kommunikációs kampánnyal hívják fel a kidobott élelmiszer mértékére és értékére a társadalom figyelmét.

www.eljmaradektalanul.hu honlapon, rádióreklámokban és közterületen konkrét tippeket is adnak arról, mit kell kezdeni a megmaradt élelmiszerrel. Továbbá indul egy több állomásból álló edukációs road-show is. A figyelemfelhívó, érzékenyítő kampány olyan támogatók jóvoltából valósulhat meg, mint a Tesco Global Áruházak Zrt., az OTP Bank Nyrt. – közölte a Médiaunió.

A kampányban részt vesznek intézmények, szervezetek és szakmai partnerek, többek között az Agrárminisztérium (AM), a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih), a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Nemzeti Agrárkutatási és Innovációs Központ (NAIK) Agrárgazdasági Kutató Intézete (AKI) is.

 

Facebook Comments

One thought on “Az élelmiszer-pazarlás csökkentéséért indul az Élj maradéktalanul! kampány

  • 2020/08/31 at 22:30
    Permalink

    Talán rendes élelmiszreket kéne árulni. Nemolyan kenyret ami 3 napos korára vagy golyóálló vagy penészes, a „friss” hús azért zöld mert még éretlen? Akkor miért a szaga?
    Ha esetleg a zöldségeket előrohasztás nélkül lehetne megvenni….. és még sorolhatnán….

    Reply

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .