Az ételek és italok csomagolásának köszönhetően a termékek biztonságosan és higiénikusan juthatnak el hozzánk. Ezzel együtt a csomagolási hulladék az egyik legégetőbb globális probléma. 2018-ban az Eurostat adatai szerint 138 kg csomagolási hulladékot termelt egy ember Magyarországon, ebből 35 kg volt műanyag csomagolási, 3 kg alumínium csomagolási hulladék. A csomagolási hulladékok 45,4%-ban újrafeldolgozásra, 1,2%-ban javításra majd újrahasználatra kerültek. A műanyag csomagolási hulladékok 30%-a került
A nagyvállalatoknak is komoly felelőssége van abban, hogy ez megváltozzon. A Coca‑Cola például vállalja, hogy folyamatosan csökkentik a gyártásban felhasznált új műanyag mennyiségét, és tíz éven belül minden PET-palackjukat felerészben újrahasznosított anyagokból állítják elő. Emellett amennyi palackot, üdítős dobozt elad a világon, annyit vissza is gyűjt 2030-ra. Itthon pedig 600 tonnával kevesebb műanyagot használt fel a cég tavaly a csomagolások előállítása során, mint egy évvel korábban.
Az üres palack is érték!
Itthon minden Coca‑Cola termék 100%-ban újrahasznosítható, és a Coca‑Cola a szelektív hulladékgyűjtés népszerűsítésére most országos kampányt indít, hogy fogyasztóival együtt tehessen a környezetért.
Ennek részeként egy nyereményjáték, olyan környezetbarát nyereményekkel, mint a kerékpár vagy egy elektromos autó. A promóció a 2021. január 18. és március 31. között a jatek.coke.hu oldalon érhető el.