Úton a zöld e-kereskedelem felé – csomagolásmentes kiszállítás a Trans-Spedtől
A Trans-Sped küldetésének tekinti a logisztika hatékonyabbá, környezetbarátabbá tételét, amely érdekében újabb lépést tett. Elindította ZERO nevű szolgáltatását, amely a nagytarcsai fulfillment központjából csomagolásmentes kiszállítást tesz lehetővé – egyelőre Budapesten – az e-kereskedelemben aktív partnerei számára.
Még egy lépés
A Trans-Sped fejlesztései hosszú távú stratégiájuk részeként ugyanabba az irányba mutatnak. Legyen szó saját fejlesztésű vállalatirányító szoftverről, a sofőrök üzemanyag-fogyasztását mesterséges intelligencia segítségével optimalizáló, viselkedéselemző programról vagy épp a most bevezetett ZERO szolgáltatásról, mindegyikük közös nevezője, hogy csökkentik a logisztika ökológiai lábnyomát.
“A Trans-Sped ZERO kiszállítás környezetbarátabb áruszállítást biztosít. A szolgáltatás keretében az árukat a Trans-Sped saját flottája szállítja ki, zárható, többször használatos ládák rendszeresítésével, teljesen csomagolóanyag-mentesen. A vásárlók a megrendelt termékeket egy ládában veszik át a futártól, majd, miután kipakolták azt, a láda visszakerül a rendszerbe, megszüntetve ezzel a felgyülemlő szemét problémáját a végső felhasználó otthonában. A környezetvédelmi szempontok mellett fontos kiemelni, hogy összességében költségcsökkentést is biztosítunk a webáruházaknak azáltal, hogy nem kell csomagonként több száz forintnyi csomagoló- és térkitöltő anyagot felhasználniuk. A Trans-Spednél elhivatottak vagyunk a zöld e-kereskedelem iránt, következő lépésünk a zéró emissziós autók bevezetése lesz a következő években” – mondta Fülöp Szabolcs, a Trans-Sped ügyvezetője.
A Trans-Sped nem dobozos szolgáltatásokat kínál, hanem az ügyfeleik egyedi igényeire szabott, professzionális logisztikai megoldásokat nyújt. Az e-kereskedelmi logisztika technológiai hátterét a Webshippy innovatív szoftvere biztosítja, mely a Trans-Sped több mint három évtizedes, a logisztika területén szerzett tapasztalatával egészül ki. Az együttműködések során az ügyfelekkel közös ötletek alapján, innovatív megoldások fejlesztésével tudják a szolgáltatásokat tökéletesíteni. A Fressnapf Magyarország és a Trans-Sped közös gondolkodása mentén felmerült a kérdés, hogyan lehetne még kényelmesebbé, gyorsabbá és egyszerűbbé tenni az online vásárlók kiszolgálását, mindezt a lehetőségekhez mérten környezetbarát módon.
Elsőként a Fressnapf vásárlói találkozhattak az újfajta kiszállítási lehetőséggel: a Fressnapf webshopjában budapesti szállítási címmel leadott megrendelések kartondoboz és extra csomagolóanyag nélkül kerülnek kiszállításra, és hamarosan a szolgáltatás Pest megye további területein is elindul. „Az együttműködésünk kezdetén a kiszállítás elindítása volt a legfontosabb, aztán lépésről lépésre elkezdtük optimalizálni és fejleszteni a folyamatainkat. A Fressnapfnál hiszünk benne, hogy környezetünk megóvása mindannyiunk közös felelőssége. Éppen ezért indítottuk el a Trans- Sped Kft.-vel közösen csomagolásmentes kiszállításunkat Budapesten, hogy csökkenthessük ökológiai lábnyomunkat. Büszkék vagyunk rá, hogy a Fressnapf Magyarország az első olyan állateledelt és -felszerelést értékesítő cég hazánkban, amely környezetvédelmi szempontokat figyelembe véve, csomagolásmentes kiszállítást biztosít vásárlóinak” – mondta Kisgergely Dániel, a Fressnapf-Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.
Fulfillment a partnerek egyedi igényeire szabva
Az e-kereskedő nagyvállalatok számára ideális megoldás a gyártótól 1-2 lépcső után olyan fulfillment központokba juttatni az árut, melyek egyszerre több webáruházat is ki tudnak szolgálni. A Trans-Sped Nagytarcsán kialakított raktárbázisát kifejezetten ebből a célból hozták létre. Általa közvetlenül a fogyasztóhoz jut el a termék, rövidítve az ellátási láncot. Az raktárbázis a gyártó- és feldolgozóiparban működő vállalatok raktárlogisztikai kiszolgálására alkalmas, valamint a 3000 csomag/hó feletti forgalmat bonyolító e-kereskedők számára jelent megoldást. A nyitást mintegy 450 ezer eurós raktártechnológiai beruházás előzte meg, amely megalapozza a legmagasabb szintű szolgáltatásokat.
A fulfillment szolgáltatásokban rejlő lehetőségek kiaknázására jó példa a Fressnapf sikere. A korábban csak offline értékesítéssel foglalkozó cég néhány hónap leforgása alatt a Webshippy és a Trans-Sped közös logisztikai közreműködésével új értékesítési csatornát hozott létre, és belépett az e-kereskedelem piacára. A területen rendkívül dinamikus növekedést ért el, havi több ezer összeállított csomagot szállítanak ki a Fressnapf vásárlói számára a Trans-Sped nagytarcsai raktárából, ahol nem okoz gondot a termékek jelentősen eltérő mérete és súlya, valamint a forgalom hirtelen, nagyságrendi növekedése sem. Az együttműködés kezdeti lépései után a közös gondolkodás eredményeképp sikerült fejleszteni a kiszállítás menetén – a ZERO szolgáltatás megalkotásával és bevezetésével.