fbpx

Green Brands díjat vehetett át a HELL ENERGY

A HELL ENERGY-nél a fenntarthatóság nemcsak elméleti szinten része a vállalati filozófiának, hanem stratégia épül rá, és az valódi tettekben mutatkozik meg. A cégcsoport hosszú távú fenntartható fejlődési programjának köszönhetően folyamatosan növelte portfóliójában az aludobozos termékek arányát, így tavaly már termékeinek 95 százaléka alumíniumdobozban került forgalomba, melyek világszinten is kimagasló újrahasznosított tartalommal és alacsony karbonlábnyommal rendelkeznek.

Korunk egyik legnagyobb fenntarthatósági kihívása a csomagolások újrahasznosítása és visszaforgatása a gazdaságba. A HELL ENERGY immáron 6 éve tette le a voksát az alumíniumdoboz mellett, hiszen az 100 százalékban és végtelenszer újrahasznosítható, ráadásul gyorsan és gazdaságosan. A valós újrahasznosítását tekintve már most 10 évvel előrébb jár, mint más italcsomagolások. A visszagyűjtött és újra felhasznált alumínium azt jelenti, az adott csomagolás legalább egyszer már biztosan volt fogyasztói termék, így a felhasznált alumínium visszakerül az anyagáramba, és ez az innováció alapvető szerepet játszik a körforgásos gazdaság létrehozásában.

A HELL portfóliójában az energiaitalok és jegeskávék mellett helyet kapnak a XIXO jegesteái és szénsavas italai, illetve a cég SWISS vitaminitalai is. A tavalyi év folyamán, a 100 százalékban magyar vállalat tovább bővítette termékkínálatát, egy új márkával, a Floewaterrel lépett be a vízpiacra, prémium minőségű vizet kínálva az éttermek, szállodák, fitness termek, valamint munkahelyek és egyetemek számára – ráadásul mindezt csomagolásmentesen. A cég azt is vállalta, hogy 2025-ig 1 százalék alá csökkenti a PET palackok használatát, és ígéretét szem előtt tartva, újabb lépésként, 2021 februárjában leállította a műanyag palackos szénsavas italok gyártását. Termékeik a környezettudatos gondolkodás jegyében készülnek, hiszen fenntarthatósági stratégiájának legújabb mérföldköveként a tavalyi évtől kizárólag megújuló energiaforrásból fedezi a saját gyártási tevékenységéhez szükséges energiaigényt szikszói gyárában.

A HELL kevesebb mint 4 év alatt vált piacvezető energiaital gyártóvá Magyarországon, és mára már több mint 50 országból álló – világviszonylatban is – komoly exportpiaccal rendelkezik. Forgalmuk jelentős része az exportból származik, ugyanakkor a bevételeiket fenntartható módon itthon, Magyarországon fektetik be, amellyel folyamatosan újabb munkahelyeket teremtenek.

 

A díjat, amelyet most elnyert a magyar vállalat, a GREEN BRANDS független, nemzetközi minősítő szervezet ítélte oda. A GREEN BRANDS, együttműködésben a környezet- és klímavédelem, a fenntarthatóság és a piackutatás területén tevékenykedő, szintén független és elismert nemzetközi intézményekkel ökológiailag fenntartható márkákat és vállalatokat minősít, akik ezáltal lehetőséget kapnak a GREEN BRANDS-védjegy megszerzésére. A HELL cégcsoport többek között zöld stratégiáinak és fenntarthatósági törekvéseinek köszönhetően nyerte el a GREEN BRANDS díjat.

 

Facebook Comments

2 thoughts on “Green Brands díjat vehetett át a HELL ENERGY

  • 2022/02/15 at 18:53
    Permalink

    Tipikus greenwashing! A cégnek nem látom a karbonlábnyomát, sem a terméknek! A HELL üzenete a környezetvédelemhez nem értő fogyasztóinak szól, a szakmát a karbonlábnyom érdekli.

    Reply
  • 2022/02/14 at 12:06
    Permalink

    Újra csak hangsúlyozni lehet: Mo.-n, ahol az alu italdobozok elkülönített gyűjtése és újrafeldolgozása nem éri el a forgalomba hozott mennyiség 40%-t, sőt talán már a 35%-t sem, hiába van jelentős részben külföldön gyűjtött és újrahasznosított dobozból a doboz, az nemhogy fenntarthatónak nem, még csak környezetbarátnak sem nevezhető. A szikszói italgyártó még azt se vállalta, amit a sörgyárak, hogy fenntartják a „csepp a tengerben” 180 db-s visszavevő-automata hálózatához sem csatlakozott, de természetesen a környezetvédelmi termékdíj 300 Ft-ról 57 Ft-ra történt leszállításából ő is profitált.

    „Forgalmuk jelentős része az exportból származik, ugyanakkor a bevételeiket fenntartható módon itthon, Magyarországon fektetik be..” Ez a mondat akár úgy is hangozhatna: Forgalmuk jelentős része az exportból származik, ugyanakkor a bevételeiket nem fenntartható itthon, Magyarországon szerzik be. Ne felejtsük, a HELL a gyárépítésekhez rendkívül jelentős állami támogatásokat kapott, így a működési nyereségből tulajdonképpen a magyar államnak is kellene részesülnie.

    Reply

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .