Csökkenti a felhasznált műanyag mennyiségét a PICK
A magyar tulajdonú húsipari márkák körében a PICK az elsők között tett jelentős lépéseket a termékei csomagolásához felhasznált műanyag mennyiségének csökkentése céljából.
A döntés jól illeszkedik abba a többlépcsős, a környezettudatosságot erősítő folyamatba, amelynek célja, hogy a PICK 5 éven belül kizárólag 100 százalékban újrahasznosítható anyagokból készült csomagolásban juttassa el a vásárlókhoz a szeletelt termékeket. A 2022 első negyedévére megvalósított fejlesztéseknek köszönhetően a boltokban jelenleg kapható legtöbb szeletelt PICK szalámi tálcaméretét 3 centiméterrel csökkentették, ami 14 százalékkal mérsékelte a csomagoláshoz felhasznált műanyag mennyiségét. Csak a csomagolás lett kisebb, a termék mennyisége és íze nem változott.
A műanyag csomagolóanyag éves felhasználását két év alatt 60 tonnával csökkentette, köszönhetően annak, hogy a szeletelt termékek csomagolásához felhasznált fólia vastagságát közel negyedével csökkentette a vállalat.
„A hústermékek minőségmegőrzésének jelenleg elengedhetetlen eleme a műanyag csomagolóanyag, viszont ezekkel a fejlesztésekkel a PICK még egy lépéssel közelebb került a környezetbarátabb húsipari csomagolások használatához. A PICK márkánál a tradíció és innováció a kezdetektől kéz a kézben jár, csomagolásfejlesztési szakértőink elkötelezetten dolgoznak azon, hogy kevesebb és környezetkímélőbb csomagolásokban kerüljenek termékeink a boltok pocaira. A fejlesztéseknek köszönhetően a fogyasztóink is biztosak lehetnek abban, hogy kedvenc PICK szalámi termékeik megvásárlásával a jövőben kevésbé terhelik környezetüket”
– mondta el Haluska Adrienn, a Pick Szeged Zrt. fejlesztési és minőségirányítási igazgatója.
A műanyag-felhasználás csökkentése érdekében 150 millió forintos beruházást valósítottak meg a Pick szegedi és alsómocsoládi telephelyein, és egy hasonló fejlesztés folyik Baján is. A cégnél folyó többlépcsős fejlesztési folyamat célja, hogy öt éven belül a Pick szeletelt tálcás termékei 100 százalékban újrahasznosítható csomagolóanyagban kerüljenek az üzletekbe.
A cég azt tervezi, hogy 2023-ra a termékek gyűjtőcsomagolásai nagyrészt gépek segítségével készülnek majd, ezzel 30 százalékkal mérsékelve a papír- és kartonfelhasználást.