fbpx

Megújuló csomagolások: papírdobozos mosószer és szilárd sampon

Termék és szolgáltatás kategóriában díjazták a Procter&Gamble fenntartható csomagolási rendszerét a Trade Magazin Fenntarthatóság Szimbóluma idei versenyén. A szakmai díjat a Business Days 2022 konferencia keretében megrendezett ünnepélyes díjátadón Gabriel Makki, Közép-Európai értékesítési igazgató vette át, aki a fenntarthatósági kerekasztalon a vállalat legújabb fejlesztéseit is bemutatta.

 

A harmadik alkalommal meghirdetett Fenntarthatóság Szimbóluma pályázatra a Procter&Gamble a hajápolási termékeire kifejlesztett újratölthető rendszerével (alumínium palack és utántöltő tasak) nevezett, és a termék/szolgáltatás kategóriában elnyerte a fenntarthatósági szakmai díjat. A vállalat termékéletciklus-kutatásai (LCA) alapján a termék ökológiai lábnyomának legnagyobb része a fogyasztói használatból származik, ezért célul tűzték ki, hogy új csomagolási rendszerükkel elősegítsék a fenntartható fogyasztást.

A Business Days 2022 konferencia fenntarthatósági kerekasztal-beszélgetésén Gabriel Makki, a vállalat Közép-Európai értékesítési igazgatója országos kereskedőhálózatok és beszállítók vezetőivel többek között műanyagcsökkentésről, energiatakarékosságról, hulladékkörforgásról beszélgetett, és elsőként itt jelentette be a P&G legfrissebb innovációit.

 

Mosókapszula mostantól papírdobozban

 

A vállalat legújabb fejlesztése, az Ariel mosókapszulák új ECOCLIC® kartondoboza egy áttörő csomagolási innováció, amely teljes mértékben újrahasznosítható, FSC tanúsítvánnyal rendelkezik, és minimum 70%-ban újrahasznosított rostokat tartalmaz. A kartondobozos Ariel PODS 2022 szeptemberétől elérhető a magyarországi boltok polcain is.

 

„Az új ECOCLIC® kartondoboz bevezetésével 6500 tonna műanyagot takarítunk meg évente Európában. – mondta el Makki. – A csomagoláson túl tudjuk, hogy a mosás szénlábnyomának közel 60%-a felhasználói fázisból származik, főként a víz melegítéséből. A COOLCLEANTM technológiával ellátott Ariel PODS kapszulák új formulája kiemelkedő teljesítményt nyújt hidegebb mosáskor is, a csökkentett hőmérsékleten történő mosással pedig kevesebb áramot fogyasztunk, ami nemcsak alacsonyabb karbonlábnyomot jelent, de kisebb a villanyszámlát is.”

 

Az A.I.S.E. (International Association for Soaps, Detergents and Maintenance Products) legutóbbi európai felmérése[1] alapján a háztartások átlagos mosási hőmérséklete 42,4 °C, és a mosásoknak kevesebb, mint egyharmadát (28%-át) végzik 30 °C alatt, ezért a vállalat kiemelt küldetése, hogy ezen szokásokon változtasson, és a hidegmosás használatára ösztönözze a fogyasztókat. A doboz tervezése során a vállalat fogyatékkal élő fogyasztókkal is együttműködött, és két új funkciót épített be a csomagolásba. A doboz tetején tapintható logó található, a NaviLens QR-kód pedig a telefonos alkalmazás segítségével a termék hangos leírását olvassa be, így a látássérültek tájékoztatásához nyújt segítséget.

 

Kérsz egy szelet sampont?

 

A P&G Beauty friss felmérése szerint a fogyasztók 75%-a szeretne több újrahasznosított anyagból készült csomagolású szépségápolási terméket vásárolni, 65%-uk pedig próbál teljesen műanyagmentes csomagolást választani[2]. A vásárlói igényeket figyelembe véve a vállalat idén nyáron papíralapú csomagolású szilárd sampont dobott piacra hajápolási márkáin.

A júniusi Reuters Responsible Business Summiton bemutatott új Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences és Aussie termékek két 250 ml-es folyadékpalacknak megfelelő mennyiségű szilárd sampont és kondicionálót kínálnak, amelyek újrahasznosítható, FSC-tanúsítvánnyal rendelkező papírcsomagolásban kaphatók.

 

Az újrahasznosított műanyag növekvő újrafelhasználásával, az alumínium utántöltő csomagolási rendszerrel, valamint a most bevezetett szilárd hajápolók piacra kerülésével a vállalat tovább csökkenti a szűz műanyagok felhasználását, 2021 óta 50%-kal kevesebbet használt fel, ez 300 millió szűz műanyag palacknak felel meg, 2030-ig pedig célul tűzte ki, hogy 100%-ban újrahasznosítható vagy újrafelhasználható csomagolást kínál.

 

A vállalat méretét és szakértelmét felhasználva, partnereinek közreműködésével olyan megoldások kidolgozásában vesz részt, amelyek segítenek hulladékmentesíteni a természetet. Új módszereket keresnek a műanyag-újrahasznosítási folyamat javítására, a műanyagok életciklusának meghosszabbítására, valamint olyan innovációkat fejlesztenek, amelyek jelentősen átalakítják a műanyagcsökkentés, az újrafelhasználás és az újrahasznosítás módszereit.

 

A műanyagcsomagolás optimalizálása mellett a vállalat legfontosabb küldetése, hogy 2040-re elérje a nettó zéró üvegházhatásúgáz-kibocsátást. Éghajlat-politikai cselekvési terve összhangban áll a párizsi éghajlatvédelmi egyezménnyel, és a nyersanyagtól a gyártáson és az ellátási láncon át a kiskereskedőig terjedő célkitűzés számos területet érint.

 

Az energiahatékonyság és a megújuló energiaforrások beszerzése révén 2010 és 2021 között 56%-kal csökkentette az abszolút Scope 1 és Scope 2 kibocsátásokat globális tevékenységei során. Emellett olyan természetes klímamegoldásokat fejleszt (pl. esőerdők védelme és helyreállítása), amelyek kiegyenlítik a működéséből származó, 2030-ig nem megszüntethető maradék kibocsátást.

 

A vállalat jó úton halad, hogy 2030-ra 100%-ban megújuló villamos energiát használjon, amelynek érdekében számos más gyártóval, szervezettel és önkormányzattal együtt csatlakozott a Renewable Thermal Collaborative kezdeményezéshez.

 

Az LCA-adatokból és más elérhető forrásokból származó becslésekre támaszkodva évente frissíti a Scope 3 kibocsátások főbb kategóriáit, amelynek eredményeképpen idén számos változtatást hajtott végre, hogy még jobban megfeleljen a WBCSD (World Business Council for Sustainable Development) és a WRI (World Resources Institute) ÜHG protokolljában foglalt útmutatásoknak.

 

A cég egyes gyártóüzemei geotermikus vagy napenergiát és megújuló gőzt használnak. Kiemelt céljuk továbbá, hogy termelési egységenként 25%-kal csökkentsék a teherautók által megtett kilométereket, valamint edukatív társadalmi kampányaik révén segítsék a fogyasztói felhasználásból eredő kibocsátások csökkentését.

 

 

[1] https://www.aise.eu/our-activities/information-to-end-users/consumer-research.aspx

[2] A P&G Beauty felmérésében 11 ország összesen 24 000 különböző korú és nemű fogyasztója vett részt (Brazília, Kanada, Chile, Kína, Franciaország, Németország, Olaszország, Japán, Mexikó, Spanyolország, Egyesült Királyság)

 

Facebook Comments

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .