fbpx

Kávézacc-visszagyűjtő megoldásokat versenyeztet a Coca-Cola és a MATE

Kávézacc-visszagyűjtő megoldásokat versenyeztet a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemmel (MATE) a Coca-Cola HBC Magyarország, hogy hasznosíthassa a vendéglátóipari vevőpartnereinél keletkező, értékes hulladékot – közölte a társaság az MTI-vel.

Az ötleteket attól a 27 hallgatói csapattól várják, amelyek a szeptember 22-én zárult Zaccmentő pályázatra jelentkeztek. Az egyetemisták november közepéig dolgozhatnak a megoldásaikon. A kezdeményezést szervezők azzal indokolták, hogy Magyarországon a felnőtt lakosság 80 százaléka kávézik, az évi 18 ezer tonnás kávéfogyasztásból 14 ezer tonna kávézacc keletkezik.

Hozzátették, hogy a Coca-Cola belföldi kávépiac egyik legnagyobb szereplőjeként több mint 2200 vevőpartnert lát el, ám közülük csaknem minden második a szemétbe dobja a kávézaccot, és csak 10 százalékuk szeretné komposztálni, de nekik sincs erre lehetőségük. A visszajelzések szerint a vendéglátásban és idegenforgalomban érdekelt vállalati partnerek többségét érdekelné a begyűjtési rendszer.

A közlemény szerint a kávézacc ásványi anyagokban gazdag anyag, mégis alig van jó megoldás az újrahasznosításra. Értékes alkotóelemeinek köszönhetően az élelmiszeripar, a gyógyszeripar, a mezőgazdaság, a csomagolóanyag és üzemanyaggyártás is felhasználhatná. Ehhez ugyanakkor meg kell oldani az elszállítását, a tárolást, az összetevők megőrzését. A Coca-Cola abban bízik, hogy működőképes megoldás születik a visszagyűjtésre, és ennek ismeretével továbbléphetnek az kávézacc újrahasznosításában.

 

mti

 

Facebook Comments

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .