Minden marketinges tudja, hogy a vásárlók egyszerű üzeneteket akarnak, főleg, hogy egy túl zajos, túlinformált világban élnek. De az igazán fenntartható termékek és eljárások megértetése nem egyszerű dolog. A fenntarthatóság ritkán egyszerű képlet, hiszen összetett termelési folyamatokat, környezeti hatásokat és összefüggéseket feltételez – írja a Piac és Profit.
A marketingkommunikáció ma már nagy részben narratív dolog. A márkák történeteket mondanak el arról, hogy hogyan fejlődnek, hogyan innoválnak, és ezáltal hogyan csökkentik környezeti tehertételüket. Ez azt jelenti, hogy szükségszerűen folyamatokról, ökológiai rendszerek életciklusairól kell beszélniük. Magyarán az ismeretterjesztő, a népművelő feladatkörébe csöppennek, mert olyan tudást adnak át, amivel a fogyasztó nem rendelkezik. De vajon akarja-e a vásárló ezt? Ő csak egy zöld terméket akar, mert tudja, hogy a nem zöld termék rosszat tesz a Földnek, amelynek erőforrásaiból ő is él.
A fenntarthatóság kommunikálása gyakran azt is magával vonja, hogy korteskedni kell: úgy hatni a vásárlóra, hogy megváltozzon a fogyasztói magatartása. Ehhez a termékgyártóknak alaposan meg ismerniük a vásárlók szokásait. Ennek ismeretében tudnak olyan termékeket és csomagolásokat kidolgozni, melyek könnyen „kézre állnak” náluk, és hajlandók szelektíven gyűjteni a használat után.
Ráadásul a termék és a csomagolás megtervezésekor többféle anyagot kell alkalmazniuk, s ennél az sem utolsó szempont, hogy könnyen szétválaszthatók legyenek az újrafeldolgozó üzemben.
A Keurig kávéautomata-gyártó és -adagoló vállalat gondosan tanulmányozta a kanadai polgárok szelektív hulladékgyűjtési szokásait, s ezeket elemezve dolgozta ki új, kis adagolású kávécsomagolásait. A vállalat felméréseket készített, és panelbeszélgetéseket is szervezett. (Kanadában a lakosság 84 százaléka szelektíven gyűjti a szemetét otthon, sőt komposztálnak is.)
A Keurig videókat készített a helyes újrahasznosítási módszerről: távolítsd el a letéphető tetejét, ürítsd ki, és hasznosítsd újra.