A Trade magazin hatodszor hirdette meg a Fenntarthatóság szimbóluma pályázatot. A versenyre érkezett nevezésekből idén 20 pályázó nyerte el a díjat a meghirdetett hét kategóriában. Ezen felül, újra átadásra kerül szeptember végén a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) Zöld Tagozatának a Zöld-kommunikációs különdíja, és a MARS Magyarország partneri különdíja is. A MiReHu a CSR környezeti kategóriában nyert díjat a „Mentés másként” kampányával, amelyet a tavalyi Európai Hulladékcsökkentési Hét (EWWR) kiemelt témájához, az ételpazarlás megelőzéséhez kapcsolódva valósított meg.
A Fenntarthatóság szimbóluma verseny célja, hogy a pályázatok által minden évben minél több olyan sikeres projekt kerüljön bemutatásra a Trade magazin platformjain, amelyek hozzájárulnak egy fenntarthatóbb jövő eléréséhez az ESG szabály rendszert szem előtt tartva.
Az eredetileg öt kategóriába érkezett pályázatokat egy előszűrés után, nagyszámú szakmai zsűri értékelte online formában, majd pedig személyesen is a második fordulóban. Azok a pályázatok, amelyek az elérhető maximális pontszám 70%-át elérték, megkapták a Fenntarthatóság szimbóluma elismerést.
Ez alkalommal a megmérettetésben kiemelt fókuszt kapott az alaptevékenység mellett tett vállalások és a kimutatható, pozitív változást igazoló mérőszámok, adatok, amelyek alátámasztják, hogy a címet elnyerő pályázó a többi vállalat számára mintaértékű lépésekkel fenntarthatósági példaként jelenik meg, vagy az általa gyártott márka milyen formában támogatja a fenntarthatóságot.
Az idei díjazottak a Business Days 2025 konferencián, 2025. szeptember 24-én, Tapolcán, a Hunguest Hotel Pelionban vehetik át a szakmai zsűri jelenlévő képviselőinek jelenlétében az elismerő okleveleket és különdíjakat.
A Fenntarthatóság szimbóluma 2025 nyertesei:
Pályázó cég | Pályázat |
Termék kategória | |
Assist-Trend Kft. | Zero-termékek a professzionális higiéniában |
Bibo Franchise Kft. | A környezetbarát műanyag |
HARTMANN-RICO Hungária Kft. | MoliCare® mosható nedvszívó alsóneműk |
Herbow International Zrt. | Souldrops baby drop hipoallergén-szenzitív mosószer család |
Szolgáltatás kategória | |
E.ON Drive Infrastructure Hungary | Zöld energia, országos töltőhálózat – fenntartható mobilitás mindenkinek |
Revo Union Kft. | Piacvezető újrahasználati rendszerek |
Technológiai megoldás, folyamat kategória | |
SPAR Magyarország Kft. | Innovatív technológiai megoldások a műanyaghasználat csökkentésére a SPAR Magyarországnál |
CSR környezeti kategória | |
VPK Packaging | CO2 kalkulátor – a fenntartható csomagolás jövője |
Zwack Unicum Nyrt.és a 10 millió Fa Alapítvány | „Egy korty természet minden napra” Zwack és a 10 millió Fa közös küldetése Miyawakierdők telepítése a fenntartható Magyarországért |
MiReHu Nonprofit Kft. | Mentés másként |
Master Good Cégcsoport | Körforgásos gazdasági modell megvalósítása, a fenntarthatóság iránti elkötelezettség jegyében |
Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. | Partifecske költőhely a gyárterületen |
Rossmann Magyarország Kft. | Rossmann x Respray spray újratöltő automata |
CSR társadalmi kategória | |
AUCHAN Magyarország Kft. | MégJó! Kampány |
E.ON Hungária Energetikai Zrt. | Föld bajnokai |
Essity Hungary Kft. | Libresse női egészség CSR program |
K&H Bank | K&H életrevalók program |
K&H Bank | K&H mozdulj! az év tesitanára program |
Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. | „Körforgásban a diákokkal” – edukáció a körforgásos gazdaságért |
Tesco-Global Áruházak Zrt. | „Start a jövőért”: 57 millió forint országszerte a Tescótól a gyerekek, fiatalok és a közösségek jövőjére |
Forrás: MiReHu