Az Coca Cola italkonszern elmarad a saját maga által meghatározott újrahasznosítási céloktól. Az elmúlt évben a világszerte forgalomba hozott palackok és dobozok csak mintegy 59 százaléka került újrahasználatra vagy újrahasznosításra – derül ki a cég legutóbbi fenntarthatósági jelentéséből.
A konszern 2020-ra 75 %-os újrahasznosítási arányt tűzött ki célként, viszont az elmúlt két évben csökkent a hasznosítás aránya a 2014-ben elért 61 %-hoz képest.
A jelentésben sajnálatukat fejezik ki azzal kapcsolatban, hogy céljukat nem tudják teljesíteni, az eltérés okaként gazdasági szempontokat, szabályozási akadályokat, gyenge infrastruktúrákat és a más szereplőkkel történő együttműködés hiányát jelölték meg.
A Coca Cola a nyugat-európai gyűjtési és hasznosítási törekvéseket pozitívnak értékeli, mivel abban a régióban azzal büszkélkedhetnek, hogy 75 % volt 2016. évben az újrahasznosítás aránya. Az ipari államokban összességében ez az arány 59 % volt.
A világszerte árusító üdítőital gyártók csomagolásaiban az egyutas csomagolások a dominánsak. A vásárlók minden harmadik palackból kettőt ilyen csomagolásban vásárolnak meg. Az egyutas csomagolásokat követik az alumínium és acél alapanyagú dobozok 14 százalékkal, a visszaváltható üvegpalackok aránya kilenc százalék és míg a visszaváltható műanyagoké hét százalék. Az eldobható üvegpalackok aránya két százalék.