vasárnap, március 23, 2025
HomeHÍRFOLYAMÁttörés az elektromos autók akkumulátorainak újrahasznosításában

Áttörés az elektromos autók akkumulátorainak újrahasznosításában

Két európai startup csütörtökön közölte, hogy mérföldköveket ért el az elektromos autók akkumulátorainak újrahasznosításában, amelyre az európai előírások betartásához, a teljes akkumulátor-ellátási lánc kínai dominanciájának csökkentéséhez és a CO2-kibocsátás csökkentéséhez van szükség.

2030 augusztusától kezdődően az európai elektromos autók akkumulátorainak legalább 6%-ban kell tartalmazniuk újrahasznosított lítiumot és nikkelt, valamint 16%-ban kobaltot.

Az Altilium brit akkumulátor-újrahasznosító vállalkozás szerint a londoni Imperial College által végzett kutatás kimutatta, hogy az általa újrahasznosított katódaktív anyagokkal készült kis akkumulátorok ugyanolyan jól vagy jobban teljesítenek, mint a kínai beszállítóktól származó szűz anyagokból készültek.

A katódanyagok jellemzően lítiumot, kobaltot, nikkelt vagy mangánt tartalmaznak.
Christian Marston operatív igazgató a Reutersnek elmondta, hogy a vállalat újrahasznosított anyagai 70%-kal csökkentik a CO2-kibocsátást az új anyagokhoz képest és 20%-kal csökkentik a termelési költségeket.

„Ez egy igazi technikai áttörés, amely valóban segít csökkenteni az újrahasznosított anyagok használatának kockázatát az autógyártók számára” – mondta Marston.
Az Altilium befektetői közé tartozik a Sociedad Quimica y Minera de Chile lítium üzletágának vállalati kockázati ága és a japán Marubeni kereskedőház.

A vállalat jelenleg a Tata Motors JLR egységével dolgozik együtt régi Jaguar i-Pace modellekből származó újrahasznosított anyagokból készülő akkumulátorcellákon.

A német tozero, mely startup 17 millió eurót (17,56 millió dollárt) gyűjtött befektetőktől, köztük a Hondától egy grafit újrahasznosítására szolgáló kísérleti üzem létrehozására. A vállalkozás már most tárgyalásokat folytat globális autógyártókkal a beszállításokról, amint a befektetésnek köszönhetően a cég mérete növekedni fog.

A startup hidrometallurgiai eljárása a grafit újrahasznosítására „net zero” kibocsátású, ha megújuló energiát használnak, ami segíteni fogja az autógyártókat, mivel a grafit teszi ki a lítium-ion akkumulátorok szén-dioxid-kibocsátásának 40%-át, mondta Sarah Fleischer, a tozero vezérigazgatója a Reutersnek.

 

Forrás: reuters

 

Image by Hookyung Lee from Pixabay

 

OLVASS TOVÁBB

Kövess minket a Google hírekben is!

spot_img