kedd, március 18, 2025
HomeCSOMAGOLÁSMENTESFelelősebb akar lenni a Coca Cola

Felelősebb akar lenni a Coca Cola

Közzétette 2017-es fenntarthatósági jelentését a Coca-Cola Company magyarországi leányvállalatának palackozó partnere, a Coca-Cola HBC Magyarország. A vállalat amellett, hogy a 2017-es üzleti év sikereiről és teljesítményéről beszámol, gazdasági, társadalmi és környezeti felelősségtudatosságának részleteit is ismerteti, így láthatóvá válik, hogy törekvéseik mindegyike összhangban van a Coca-Cola Company saját célkitűzéseivel egyaránt.

A Coca-Cola HBC honlapján elérhetővé vált legfrissebb Fenntarthatósági jelentésük többek között bemutatja a 2017-ben elindított #énjövőm programot, az ország legismertebb vállalati oktatási programját, amely fiatalokat segít az álláskeresésben, akár vállalkozás elindításában. Emellett fontos vállalásokat tett palackozó partnerünk a műanyag hulladékok folyamatos csökkentésére és újrahasznosítására is. Csatlakoztak továbbá a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség cukor és kalóriacsökkentési vállalásához is, a portfóliójukon belül pedig közel 50 százalékra nőtt az általuk palackozott, alacsony kalóriatartalmú és cukormentes termékek aránya.

A Coca-Cola HBC Magyarország árbevétele 10%-kal, az általuk értékesített termékek volumene 7%-kal növekedett 2017-ben. Felépült az új raktáruk, amely az ország legnagyobb tárolókapacitású élelmiszeripari raktára. Magabiztosan haladnak stratégiai célkitűzésük felé, hogy teljeskörű italgyártó- és forgalmazó vállalatként szolgálhassák ki a fogyasztókat minden napszakban, így új termékeket és kategóriákat is bevezettek.

Sikeres működése során is folyamatosan igyekszik megfelelni a nagyságából következő felelősségnek a palackozó partnerük: a Coca-Cola Hellenic Bottling Company Magyarország is elkötelezte magát amellett, hogy vállalásai útján ne csak szereplője, de motorja legyen a műanyag hulladékokkal és azok kezelésével kapcsolatos változásoknak. Saját példájukon keresztül és fogyasztóik bevonásával tesznek a műanyag hulladékok folyamatos csökkentéséért és újrahasznosításáért, és ezek részletei is megtekinthetők friss fenntarthatósági jelentésükben.

A Coca-Cola Company, az anyavállalat magyarországi leányvállalata is elérhetővé tette 2017-es fenntarthatósági jelentését, hiszen a felelősségteljes működés 1886 óta alapvető részét képezi a vállalat filozófiájának. Törekszenenk arra, hogy kevesebb vizet használjanak, arra bátorítjuk a közösségeket, hogy szelektíven gyűjtsék a hulladékot, és mindenkit arra buzdítanak, hogy támogassák egymást és a fenntarthatósági célok elérését. Tisztában vannak a világban betöltött szerepükkel és saját hatásukkal, és fontosnak tartják, hogy helyesen cselekedjenek – ez mindannyiunk közös célja.

Célul tűzték ki, hogy 2020-ig a globálisan értékesített italaikban – beleértve a gépi adagolású italokat is – felhasznált víz 100 százalékának megfelelő vízmennyiséget visszajuttassák a közösségeknek és a természetnek. Ezt a céldátum előtt öt évvel, 2015-ben teljesítették.

2018-ban bejelentették a Hulladékmentes Világ (World Without Waste) névre hallgató globális stratégiájukat. Eszerint, bár a Coca-Cola Company csomagolóanyagainak többsége már ma is újrahasznosítható, 2025-ig azonban 100 százalékra nő ez az arány. Vállalatuk ennek érdekében a környezet szempontjából előnyösebb palackokat fejleszt ki, akár úgy, hogy a gyártásuk során több újrahasznosított anyagot használ fel, akár a növényi alapú műanyagok használatával, vagy épp a palackok műanyagtartalmának csökkentésével. A tervek szerint továbbá 2030-ra minden palackot 50 százalékban újrahasznosított anyagokból állítanak elő és a kibocsátott csomagolóanyaggal megegyező mennyiségű hulladék begyűjtését tűzték ki célul.

A Coca-Cola Magyarországon forgalmazott PET-palackjai már most is 100 százalékban újrahasznosíthatóak, a hazai gyártás során felhasznált műanyag mennyisége pedig 15 százalékkal csökkent az elmúlt pár évben. Az újrahasznosított műanyag aránya jelenleg átlagosan 20 százalék, melyet 2030-ig 50 százalékra terveznek növelni Magyarországon.

OLVASS TOVÁBB

Kövess minket a Google hírekben is!

spot_img