vasárnap, március 23, 2025
HomeCOOLMorzsapartijával a tavalyi év után újra nyert Európában a MiReHu

Morzsapartijával a tavalyi év után újra nyert Európában a MiReHu

Az Európai Hulladékcsökkentési Hét (EWWR) a legnagyobb európai kampány, amely a hulladékmegelőzés fontosságára hívja fel a figyelmet. A 2024-es év kiemelt témája az ételpazarlás megelőzése volt, amelyhez kapcsolódóan a társaság számos kreatív és szemléletformáló akciót szervezett a „Mentés másként” kampánya keretében.

Minden éves kampányhoz kapcsolódik egy európai fotóverseny is, melyet a tavalyi első  helyezése után idén ismét elnyert a miskolci cég kollégáinak morzsapartiján készült felvételével.

A MiReHu kampánya a társadalom minden rétegéhez szólt: családokhoz, vállalkozásokhoz és intézményekhez egyaránt. Több program a közösség erejét mozgósította, amelyben a MiReHu csapata is példát mutatott: a „ReFood Court” élelmiszermentő szigetek kialakításával a megmaradt, de még fogyasztható élelmiszerek megosztását tette lehetővé és ösztönözte, a „Morzsaparti” kampány során a közösségeket a megmaradt ételeik megosztására ösztönözte. A díjnyertes fotó is egy ilyen céges „Morzsapartin” készült.

A díjnyertes kép az EWWR közösségi média csatornáinak és weboldalának új borítóképeként fog megjelenni.

A program egyik különlegessége az „Elpazarolt ételeink” fotópályázat volt, amelyre közel 200 alkotás érkezett. A beérkezett művek alapján készült el a „Sokkollázs” totemoszlop, amely vizuálisan hívta fel a figyelmet az élelmiszerpazarlás problémájára.

A kampány elemei közel 900 000 megtekintést értek el a közösségi médiában, személyesen pedig közel 5000 ember találkozott figyelemfelhívó installációkkal, edukációs eszközökkel és eseményekkel, amelyek az élelmiszerpazarlás, az ültetés jelentősége és a biohulladék útjának bemutatása köré szerveződtek – ezutóbbi a MOHU eszközei segítségével. A személyes kitelepülések és események közel 500 közvetlen párbeszédet eredményeztek az élelmiszerpazarlásról.

A MiReHu Nonprofit Kft. kiemelt figyelmet fordított a gyermekek oktatására és a jövő generációjának szemléletformálására. A NÉBIH támogatásával a munkatársak „Maradék nélkül” nagyköveti képzést kaptak, a hibrid edukációs programokon pedig közel 100 gyerek vett részt a MiReHu telephelyén.

A vendéglátóipar számára indított „Felét a Feléért” kampány is sikeresnek bizonyult. Számos étterem és cukrászda csatlakozott, köztük a Hotel Palota Lillafüred, amely azóta is napi szinten segíti vendégeit a pazarlás csökkentésében.

Nagy sikert aratott a fagyasztást népszerűsítő, a közönségkorcsolyán megvalósított élelmiszermentő akció is, amely során jelentős mennyiségű tartós élelmiszert gyűjtöttek össze, amelyet rászoruló családok számára juttattak el.

 

Forrás: mirehu

 

OLVASS TOVÁBB

Kövess minket a Google hírekben is!

spot_img